Bloggen | Fotogalleri
» Sjukskriven?
2009-06-18 - 07:51:46

Dom pratade om sjukskrivna på nyheterna för några minuter sedan. Dom interjuvade en kvinna som varit sjukskriven i 12år och nu säger försäkringskassan att hon måste börja jobba. Hon påstår att hon inte är frisk men på 12år anser jag att man borde ha blivit frisk? Hon pratade om att hon hade kunnat tänka sig att jobba 50% men försäkringskassan vill att hon börjar jobba 100%. Hon har kunnat ta tag i det innan anser jag och det känns som att hon utnytjar systemet? Och det är säkert många som göra så. Gör allt för att slippa jobba... Nu drar jag inte alla över en kant då jag vet att det är långt ifrån alla som utnytjar systemet. Men det är sjukt lågt av dom som gör det.

Puss

ps. men inte lika lågt som glocalnet!!
Muhaha... humor :P

Kategori: Jobb | Permalink



Kommentarer




Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Mattias Lindblad



Följ min blogg med bloglovin

RSS 2.0

Stats
Copyright © 2009 by Mattias Lindblad