Bloggen | Fotogalleri
» Trådlöst nätverk
2008-10-02 - 13:49:17

Köpte mig en fin vit liten dosa igår. En router som ger mig tillgång till internet trådlöst. Fungerar kanon bra och använder det nu till min bärbara. Smidigt att det var inbyggd 4-portas switch i den också som jag har till min stationära dator.
Och det bästa av allt är att den är skit lätt att konfigurera. Tog nog bara 10sek att hitta och stänga av brandväggen. Hatar brandväggar då dom inte fungerar ändå. Mycket bättre med ett bra virus program som varnar när man får virus istället för en brandvägg som stänger av internetanslutningen när man får virus.



Så ser den ut. Fick två fötter med i paketet som gav mig möjligheten att ställa den upp på kortsidan. Så nu står det riktigt bra bakom min tv.

Fick 24mbits bredband från Tele2 via Kabeltv för ett par dagar sedan. Mätte med bredbandskollen.se och kom då upp i 22,92mbit/sek. Riktigt bra! Provade att ladda ner filer igår och jag ligger på 2,2-2,3MB/sek :)

Kategori: Elektronik | Permalink



Kommentarer


Malin
nej ja vet... Nu ahr ja fått den på hjärnan oxå! hhaha
2008-10-02 @ 14:56:24
URL: http://malinsmedberg.blogg.se/


M
Japp. Men folk värkar få körkorten ur flingpaketen..
2008-10-02 @ 15:52:27
URL: http://ebajs.blogg.se/




Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Mattias Lindblad



Följ min blogg med bloglovin

RSS 2.0

Stats
Copyright © 2009 by Mattias Lindblad